måndag 12 mars 2012

De där människorna som står mitt i vägen..

.. de där som står fyra stycken i en klump precis vid ingången till en affär och pratar. De som står i en trång gång i en affär, med armarna mot hyllan för att hitta rätt vara men som ändå står tillräckligt långt från hyllan för att ingen ska komma förbi bakom. De där som bara tvärnitar framför en så man flyger rakt på dem. Ni vet vilka jag menar?

Jag har en tendens att råka ut för dessa. Jag harklar och hostar för att visa att jag är bakom och vill komma igenom. De vänder på huvudet, tittar på mig och forsätter sen med sitt samtal utan att flytta på sig. Jag pressar mig lite framåt för att igen visa att jag vill förbi. Fortfarande ingen reaktion. Till slut tröttnar jag och utbrister "men vafaaan, flytta på dig nån jävla gång då!", varpå jag får en sur blick men äntligen kommer igenom.

Om jag avskyr dessa människor? O jaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar